El darrer any s'ha posta de manifest la importància del coneixement docent en diferents entorns de treball digitals. Aquest curs pretén conèixer un gran ventall de possibilitat didàctiques a través de diferents aplicacions educatives. Aprofundint a la vegada en el contingut i coneixement de l'ensenyament de les competències tecnològiques (TIC).
Professor: José Antonio Pérez Martínez
Professor: José Antonio Pérez Martínez
Objectius
- Conèixer les possibilitats didàctiques d’algunes aplicacions educatives.
- Presentar materials i estratègies pel treball didàctic del docent a l’aula.
- Implementar i fomentar l’ús d’aplicacions educatives a l’aula.
- Aprofundir en el coneixement dels continguts bàsic de l’ensenyament de les competències tecnològiques (TIC).
- Adquirir i compartir coneixements i estratègies docents per la formació en competències digitals avançades.
- Oferir recursos d’autoaprenentatge i de desenvolupaments de la competència docent.
- S’abordaran els continguts propis de les aplicacions emprades.
- Crear materials complementaris als manuals de curs.
- Elaborar continguts i recursos digitals dirigits tant a l’ensenyament en línia com a l’aula presencial.
- Utilitzar les eines d’autor per la creació de continguts interactius.
- Fer servir programes d’edició multimèdia.
Continguts
- Conèixer l’entorn de treball d’una sèrie d’aplicacions i/o plataformes educatives.
- Kahoot i Quizziz: eines per treballar els continguts curriculars per mitjà de qüestionaris fent servir la gamificació com eina potenciadora.
- EdPuzzle: eina per utilitzar vídeos on es poden intercalar qüestionaris i anotacions d’àudio per un millor aprenentatge del contingut que es vol treballar.
- Genially: eina per realitzar presentacions animades i interactives.
- Utilitzar aplicacions TIC per potenciar el desenvolupament de les competències de l’alumnat.
- Saber configurar una tasca en un entorn de cadascuna de les aplicacions emprades.
- Gestionar recursos didàctics per treballar continguts competencials tant a l'aula presencial com la virtual.